Zoeken.....

12/31/2014

Mijn ervaring met cavia's.

Mijn ervaring met cavia's
Hoi ik heb in het verleden 3 cavia's gehad ( 2 meisjes en 1 jongen). Ik heb enkele ervaringen opgevangen. Ik leg het hier onder allemaal uit ( ik vergelijk cavia's en konijnen):

Het gebied van luisteren.
Ik moet zeggen dat mijn cavia beter luisterde dan mijn konijn en ook spelletjes sneller door hadden dan mijn konijn. Maar beertjes luisteren ( zeggen ze en ik vind daat dat ook klopt) beter dan zeugjes, de reden weet ik wel niet, maar mijn beertje luisterde enorm goed.

Spelen
Zoals ik dus zei, bij mij hadden de cavia's spelletjes, comando's,... sneller door dan mijn konijn, ook al kan een cavia niet zien. Ik vind een cavia echt een geschikt huisdieren voor mensen die zich alleen voelen, kinderen,... .

Het contact met je cavia.
Ik vind ook dat je van een cavia meer liefde terug krijgt, maar dat heb je ook van een konijn. Een cavia kan wel bijten, ik ben persoonlijk al veel keren gebeten door een/mijn cavia. Mijn konijn bijt me nog niet ( en hopen dat het niet zo vaak gebeurd).Onthoud één ding en dat is dat elke cavia verschillend is van karakter, de ene kan dus meer schuw zijn en de ander is super lief.

Samen zetten van konijn(en) en cavia('s).
Mijn cavia en konijn konden gewoon niet samen het waren 2 meisjes, ze waren echt altijd aan het vechten. Maar ik had een persoon leren kennen, die had 3 beertjes en ook konijnen. Die 3 beertjes konden ook niet samen, ik had ontdekt dat ze vochten dus heb ik gezegt tegen die persoon dat ze die cavia's appart moest zetten, maar ze vond het zielig dat die cavia's alleen zaten, dus gingen we uitzoeken welke 2 beertjes samen konden en uiteindelijk hebben we dat kunnen zoeken. Dus zat er nog één beertje alleen, we hadden geprobeerd om die samen te zetten met de andere konijnen en dat ging ook perfect. Ons probleem was opgelost.

Dagmar Terrijn (de andere blogger)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.